۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۷

آغاز حملات به کابینه جدید ایتالیا/"کینگ" هدف جدید نژادپرستان

آغاز حملات به کابینه جدید ایتالیا/"کینگ" هدف جدید نژادپرستان

دولت جدید ایتالیا به دلیل استفاده از چهره های جوان و گمنام با انتقادات زیادی مواجه شده و در این میان "سیسیلی کینگ" به دلیل سیاه پوست بودن بیشترین حجم حملات را متحمل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس 24، "انریکو لتا" نخست وزیر جدید ایتالیا در کابینه خود از چند چهره گمنام استفاده کرده که در میان آنها "سیسیلی کینگ" که اصالتا اهل جمهوری کنگو است به عنوان وزیر مهاجرت در کابینه مشغول به کار شده است.

اما این اقدام لتا با مخالفت احزاب راست گرا و افراطیان ایتالیا مواجه شده بطوریکه کینگ در روزهای اخیر نامه های تهدید آمیز دریافت کرده است.

کینگ در این رابطه می گوید: "هر چند در روزهای اخیر حملات متعددی به من شد اما با این وجود، ایتالیا را کشوری نژاد پرست نمی دانم."

یکی از احزابی که انتقادات تندی را به کینگ وارد می آورد حزب "لیگ شمال" است که از جریان های راست گرای این کشور به شمار می آید.

علاوه بر چهره های سیاسی، برخی از پایگاه‌های اینترنتی در ایتالیا نیز این وزیر زن آفریقایی را با الفاظ رکیک و توهین‌ آمیز همچون "میمون کنگویی"، "زوما" و "دشمن سیاه ایتالیا" هدف قرار داده‌اند.

گویا کینگ که چشم پزشک است در نظر دارد قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن، کودکانی که از پدر و مادری مهاجر در ایتالیا متولد می شوند، شهروند این کشور محسوب شوند ولی احزاب راست گرا به ویژه لیگ شمال، با آن مخالف هستند؛ به طوری که این حزب راست گرا عنوان داشت کینگ برای خانه داری مناسب است اما برای وزارت نه.

کد خبر 2047636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha